DIS QG65 Dynaaminen kallistusanturi

 

DIS QG65 dynaaminen kallistusanturi tarjoaa jatkuvan puhtaan kulman mittauksen yhdessä anturimoduulissa.

Laajojen testausten, hienosäätöjen ja kenttäkokeiden jälkeen DIS-sensorsin uusi dynaaminen kallistusanturi on nyt valmis menemään markkinoille. Tämä uusi anturi on suunniteltu poistamaan kallistusmittauksen piikit koneen normaalista käytöstä aiheutuvista tärinästä ja iskuista. Tämä innovatiivinen anturi, joka toimii täysin uudella laitteisto- ja ohjelmistoalustalla ja jonka ytimessä on uusin MEMS-siru, yhdistää kolmiaksiaalisen kiihtyvyysanturin ja kolmiaksiaalisen gyroskoopin erittäin luotettavien kulma-arvojen laskemiseksi. Tehokas, luotettava ja paljon taloudellisempi kuin perinteiset vaihtoehdot.

Mikä on kulma?

Kaikissa koneissa jokaisen osan sijainti muuttuu jatkuvasti käyttäjän toimien ja lukemattomien muiden tekijöiden vuoksi. Konesuunnittelijat käyttävät kallistusantureita ja kiihtyvyysantureita mittaamaan jatkuvasti kaikki kriittiset komponenttikulmat (1, 2 tai 3 akselilla). Tärinät ja ajoittaiset iskut voivat kuitenkin saastuttaa nämä mittaukset. Tavallinen ratkaisu on sisällyttää ylimääräisiä antureita väärien kiihtyvyyksien erilliseen mittaamiseen ja piikkien suodattamiseen tai tasoittamiseen kallistusmittauksesta. Mutta sen lisäksi, että lisämittaukset tekevät tuotteesta monimutkaisemman ja kalliimman, nämä ylimääräiset mittaukset ja laskelmat lisäävät myös ohjausjärjestelmän viivettä ja vaikuttavat usein koneiden turvallisuuteen.

Dynaaminen kallistusanturi – yksinkertaisesti puhdas signaali

Edullisen MEMS (Micro-Electrical-Mechanical Systems) -teknologian kynnyksellä maailmanlaajuiset anturiasiantuntijat DIS-sensorsilla voivat ratkaista nämä ongelmat pienikokoisella integroidulla anturimoduulilla: dynaamisella kallistusanturilla. Uusi moduuli yhdistää sekä kiihtyvyyden että gyroskooppisen kulman mittauksen kolmella akselilla samanaikaisesti kuin suosittu DIS QG65 -mallisto. Tuloksena oleva gyrokompensoitu signaali, joka syötetään ohjausjärjestelmään, on puhdas ja vailla väärennettyjen kiihdytysten ja iskujen vaikutusta. Kulmatiedot siirretään erillisenä CANopen-objektina kullekin akselille. Tehokas integroitu ohjain voidaan räätälöidä käsittelemään kaikki tulo- ja lähtösignaalit kullekin sovellukselle sopiviksi ennalta määriteltyjen käyttöprofiilien ja käyttäjäystävällisen määritystyökalun perusteella.

Kallistusanturi on myös E4 (E1) hyväksynnän mukaan valmistettu ajoneuvokäyttöön.

Linkki valmistajan sivulle

Linkki ladattaviin tiedostoihin

Video

 




Kirjaudu verkkokauppaan

Myynti

Timo Tuupanen, Myyntipäällikkö

+358 10 400 1295

Sähköposti
Peter Jansson, Tuotepäällikkö

+358 10 400 1208

Sähköposti

Pyydä tarjous

Tuotenumero:

Istuntosi on vanhentunut, ole hyvä ja kirjaudu uudelleen